Het avontuurtje is begonnen! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anique en Kimber - WaarBenJij.nu Het avontuurtje is begonnen! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anique en Kimber - WaarBenJij.nu

Het avontuurtje is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Anique en Kimber

31 Oktober 2014 | Peru, Arequipa

Buenas dias!

Eindelijk was het zover, 15 oktober, de dag van vertrek. Met 2 families naar het vliegveld gereden en afscheid genomen. Eenmaal door de duane begon het avontuur echt! Vanaf Amsterdam vlogen we naar Londen, daar een tussenstop van 7 uur en dan door naar Miami. Wat Anique niet wist, maar wel erg goed geregeld was, is dat Menno langs kwam op London Heatrow Airport. Naar haar eerst getroost te hebben omdat ze een beetje boos en teleurgesteld was dat Menno niet op Schiphol was, heb ik haar naar de uitgang gelokt met de smoes dat we toch zoveel uren de tijd hadden. Anique trapte erin!

En in een keer stond Menno voor me neus..Jammer dat het niet is opgenomen (he Ruud) anders waren jullie mooi schouwspel geweest van een verbaasd gezicht die maar Nee, je bent gek, bleef zeggen. Na eindelijk een beetje het beseft te hebben, hebben we nog 7 uur rond gestruind.

Nadat het romantische paartje afscheid had genomen van elkaar gingen we naar Miami! Erg mooi strand en lekker weer daar! We hebben nog een tour door de stad gemaakt en de hoogtepunten waren de loslopende eekhoorns en 3 oude Spaanstalige vrouwtjes waarmee we gezellig hebben zitten kletsen.

Op naar Peru!
Lima, een stad vol uitlaatgassen, smog, 2 ongelukken gezien binnen 5 uur, duur, gevaarlijk en een hostal voor Israeliers heeft ons doen besluiten om snel te vertrekken. Samen met Leeaan, een Amerikaans meisje, zijn toen met de bus naar Huancayo vertrokken. Erg mooie stad tussen de bergen! De Torre Torre is waar dit stadje bekend door is , dus zoals veel gekke Gringa’s doen, geen taxi pakken maar alvast onze bergschoenen inlopen. Veel voorbijkomende Peruanen verklaarden ons voor gek. Hijgend, puffend, zwetend en verbrand kwamen we op plek van bestemming. Super mooi uitzicht! Nog even boodschappen gedaan in het superluxe winkelcentrum en daar werden we overvallen door een klas schoolkinderen. Ze vroegen ons het hemd van het lijf, hoe gaat de economie in Nederland? Hoe heet jullie President? O een koning? Hoe heet jullie koning? Wat is het weer en de tijd in Nederland? Nadat iedereen voorzien was van 3 handtekeningen hebben we de volgende dag de trein naar Huancavalica gepakt. Dit dorpje ligt 150 km verder, de trein deed er 7 uur over! Op zijn Zuid- Amerikaanse tempo, dat vonden wij niet erg want prachtige uitzichten! Doordat het dorpje zo klein was voelde je al meteen de gemoedelijke sfeer, mensen praten veel tegen je aan, willen vanalles weten en helpen je overal mee. We hadden geluk, er waren maarliefst 3 bruiloften binnen een uur en in de middag een dorpsfeest. Vanuit daar een minivan naar Pisco gepakt. Onderweg de nodige obstakels tegengekomen zoals een kapotte brug, wissel van minivan en sneeuw. In Pisco een tour gedaan naar de Isletas Baletas waar we pinguins, zeeleeuwen en pelikanen hebben gespot. Super cool! Op naar de verekkes lange reis naar Arequipa, 8 uur lang op het busstation gewacht (Kimber was een beetje panisch dat de bustickets uitverkocht zouden zijn). Zo had ik Kimber nog nooit meegemaakt! Toen nog 12 uur in de bus gezeten! Gelukkig erg luxe bus met tv, eten, leuning die naar achter kan en chips als ontbijt. Nu aangekomen in Arequipa. Hier in Arequipa gaan we Colca Canyon beklimmen, Halloween vieren en de stad verkennen.

Tot snel!
Adios, Anique en Kimber

• 01 November 2014 - 00:12

Maartje:

Super om te horen wat jullie al allemaal hebben meegemaakt voor avonturen! Ga nog maar lekker verder genieten!!

• 01 November 2014 - 00:29

Lisa:

Wat een heerlijk eerste bericht!! geniet ervan meiden. Liefs

• 01 November 2014 - 07:37

Ans:

Leuk om jullie verslag te lezen. De foto's zijn ook leuk. Veel plezier!

• 01 November 2014 - 08:28

Harriet:

Wow, het avontuur is begonnen!! Wat een ander leven!!

• 01 November 2014 - 12:09

Martie, Anita, Sil En Diem:

Kei gaaf zeg. Ga zo door.

• 01 November 2014 - 12:31

De Doelekes:

Super mooi die foto van de trein door dat landschap, leuk om iets van jullie te horen!
    Maak er nog iets moois van meiden!

• 01 November 2014 - 17:46

Dagmar :

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen! Mooie foto's!
    veel plezier nog!♥
    xxies

• 01 November 2014 - 18:56

Ton En Lydia:

Mooi Mooi moooooooi Leuk om wat van jullie te lezen en te zien.
    Maak er een mooi avontuur van. benieuwd naar het volgende verhaal.
    veel plezier jullie twee.
    GR. Ton en Lydia

• 01 November 2014 - 23:32

Peter:

Eindelijk in de omgeving waar jullie op jullie gemak voelen. De taal, de eenvoud hoe mensen leven. Land van onverwachte verrassingen, van ongerepte natuur. Geniet ervan .
    Groetjes de Grinsven's

• 02 November 2014 - 09:05

De Boompjes:

Super om te horen wat jullie al meegemaakt hebben, en wat een mooie foto s
    geniet ervan !!!!

• 02 November 2014 - 14:48

Rianne :

Hoi Kimber en Anique,

fijn at jullie t zo leuk hebben en gelukkig zijn de obstakels goed gekomen! Ga zo door en zo fijn dat we zoveel kunnen appen! xxx

• 02 November 2014 - 15:03

Paul:

Mooi dames. Wat een ervaring. groetjes!

• 05 November 2014 - 11:40

Silvia:

Whow.....fantastisch om te lezen. Heel veel plezier samen ( en de rest van Peru)

• 15 November 2014 - 11:10

Bo En Erik:

Wauw meiden wat gaaf !
    Hele belevenissen zeg.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie fantastische avontuur.
    Geniet geniet geniet!!

Xx

• 16 November 2014 - 17:45

Loes:

Super leuk allemaal! Geniet ervan

• 23 November 2014 - 21:31

Ome Peter:

Tante Jet is vandaag zo vriendelijk geweest mij jullie adres op internet te geven. ik wist bij god niet waar jullie zaten! Ik dacht jullie ergens tussen Veghel en Nistelrooij rondliepen. Nu kan ik jullie tenminste volgen en... jullie zijn nog niet van mij af, ik zal zeker nog van me laten horen! Veel plezier - Ome Peter

• 25 November 2014 - 09:26

Lion Hurkens:

Foto's gezien, geweldig. Geniet van de mooie reis.
    Groetjes van Jack, Lion, Dirk en Peter Hurkens.

• 09 Januari 2015 - 15:41

Verbakeltjes:

Hoi Kimber en Anique

Het is een beetje laat maar we willen jullie nog de beste wensen voor 2015 !!!

Wat een prachtige foto's en verhalen zeg.
    We moeten toegeven dat we jaloers zijn op jullie avonturen.
    Veel plezier samen en geniet van alles wat je ziet en mee maakt.
    xxx gr van de verbakeltjes