Veel koe - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anique en Kimber - WaarBenJij.nu Veel koe - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anique en Kimber - WaarBenJij.nu

Veel koe

Door: Anique en Kimber

Blijf op de hoogte en volg Anique en Kimber

05 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Rurrenabaque, de Amazone in Boliva, dat is waar ons laatste verhaaltje eindigde. En we hebben weer veel meegemaakt! De Amazone was prachtig, we hebben krokodillen, schildpadden, heel veel vogels, tucans, slangen, apen, capibara´s, piranha´s, gezwommen met rivierdolfijnen en heel veel muggen gezien. De muggen waren helaas niet vegetarisch, Anique´s haar billen zijn het bewijs. Foto´s beschikbaar op aanvraag, 18 +.

Toen met de bus naar Santa Cruz, een nachtbus van 14 uur over hobbelige zandwegen zonder wc en met rechte stoel. Pffffffff, we waren erg gelukkig toen we arriveerden. Via Samaipata naar Sucre gereisd. Anique was ziek, dus in Sucre naar het ziekenhuis. In ons beste Spaans uitgelegd dat ze pijn had in haar buik, nee niet haar maag, maar daaronder. Met de beste bedoelingen werd Anique naar het ziekenhuis voor zwangere vrouwen gestuurd. Uhmmm tjaaaaa, dat was toch niet helemaal de bedoeling, toch Menno? Na even rondvragen toch nog terecht gekomen in het goede ziekenhuis voor een dosis pillen.

Toen Anique weer helemaal opgeknapt was gingen we naar Potosi, een dorpje naast de zilvermijnen. Echt enorm indrukwekkend, de werkomstandigheden in de mijnen zijn zo slecht; warm, benauwd, donker, het stinkt, de mannen dragen en duwen heel veel kilo´s gewicht, eten niks en drinken 96 procent alcohol. Niet gek dat de gemiddelde leeftijd dat een mijnwerker sterft 45 is...

Na de mijnen op naar de zoutvlaktes. Met een jeep en 4 gekke Aussi´s 3 dagen rondgereden over het zout. Zout zout zout zout zout zout zout. We hebben heeeeeel veel zout gezien, je kon het zo van de grond en muren likken. Maar het was prachtig! Een erg mooie tocht!

Na al het zout op naar Argentinië, het land van de Tango, BBQ, Steaks, vlees, Guacho´s (soort Cowboys), nog veel meer vlees, koeien, empanada´s, goede rode wijn, pinautomaten zonder geld en passie!
In Cordoba hebben we onze kerst doorgebracht. Kerst vieren ze hier iets anders, met vuurwerk, dansen, aftellen op kerstavond totdat het echt kerst is en grote koeienpoten op de BBQ. Jammie! Het was super kerst!

Na de kerst gingen we nieuwjaar vieren in Buenos Aires! Buenos Aires, een grote, warme, bijna Europese stad met een lekker sfeertje. En natuurlijk ook hier de start van de Dakar kijken! We stonden vooraan, omringd door woeste en wilde Argentijnen die helemaal gek zijn van de Dakar. Toen de Nederlandse trucks kwamen waren de rollen omgedraaid, wij gingen helemaal los en de Argentijnen keken maar verbaasd naar die 2 gekke Gringa´s die helemaal los gingen!

De plannen:
Nog een nachtje in BA, dan op naar de Iguazu Falls in een CAMA BUS:D We hebben erg veel zin in de busreis die 17 uur duurt, maaaaaaaar CAMA dat betekend onbeperkt en inclusief drinken, eten, een stoel die 180 graden plat kan, een dekentje, kussen en we hopen op een mooie steward. Oja de Iguazu Falls mogen er ook wel wezen. En misschien nemen we nog een kijkje in Brazil.
Daarna komen Menno en Familie Verwijst langs! We hebben er zin in!

Tot ziens!

• 05 Januari 2015 - 19:35

Harriet:

Klinkt allemaal weer heerlijk!! Behalve die muggen en 17 uur bus dan;)
    Heel veel plezier bij/met het volgende stuk;)

• 05 Januari 2015 - 19:48

Marèl:

Wow wat een gave avonturen weeer allemaal! Lekker veel coole beesten! Jaloers!! Behalve de muggen dan ;p heeel veel plezier dames bij jullie volgende tripje! Dikke kus Marèl

• 05 Januari 2015 - 19:49

Marco En Sjoerd:

Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar samen!
    Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken.
    Sjoerd vind de foto's fantastisch om te zien. Erg stoer op de fiets!

Veel groeten van Sjoerd en ook van de poezen! ;-)

Fijne reis nog! Geniet ervan!

Groeten Marco.

• 05 Januari 2015 - 19:49

Dagmar:

Suuperleuk!! Veel plezier nog!! xx

• 05 Januari 2015 - 20:21

Emma:

Jaloeeeeers!! Geniet geniet geniet! En Anique, hahah lekker naar de zwangere vrouwen afdeling! XXX tot Skype

• 05 Januari 2015 - 20:37

Silvia:

feliz año!!!! XXXXXXXX

• 06 Januari 2015 - 13:21

Madelon:

klinkt helemaal geweldig!! Wat een avontuur, zou graag nu even naar jullie overstappen. Geniet ervan meiden, jullie droomreis! Anique, mis je!! Maar de tijd gaat al erg snel, hier in Nederland mis je niet veel vergeleken met die verhalen van jullie stellen die dintherse roddels niks voor;) nog even en Menno is er, veel plezier samen! xx kusjes vanaf de bank in een saai nederland

• 06 Januari 2015 - 19:47

Rianne:

Hoi meissies,

Wat hebben jullie toch weer veel gezien! Geweldig, hoop dat ik het allemaal kan onthouden zeg! Al die wilde beesten en natuur, wat zijn capibara's? Geniet ervan en blijf vooral veel appen! Veel plezier bij de watervallen en tot de 14e in Buenos Aires! xxxxx

• 08 Januari 2015 - 20:41

Peter:

Hoi meiden,

Het verbaast mij niets dat de muggen Anique moeten hebben. Zo'n lekker bloed hebben ze daar nog
    nooit gehad. Je bent wel altijd de sigaar, maar zorg wel dat je genoeg bloed overhoud.

liefs padre

• 10 Februari 2015 - 14:53

Oma:

hallo kjmber we horen net van jullie mam dat je een grote wandeling aan het maken zijn . en dat jullie nu niet berijkbaar zijn .maar ik hoop dat je het goet maakt en dat we weer eens iets van je horen groetjes van opa en oma houdoe .