We love hiking - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Anique en Kimber - WaarBenJij.nu We love hiking - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Anique en Kimber - WaarBenJij.nu

We love hiking

Door: Anique en Kimber

Blijf op de hoogte en volg Anique en Kimber

26 November 2014 | Bolivia, La Paz

Hallo allemaal.

Bedankt voor alle leuke reacties op ons eerste verhaaltje!!

Jaja we weten het, het is alweer een tijd geleden dat we een verhaaltje hebben geschreven. Maar we hebben het ook zo druk gehad (kuch kuch). Laten we de draad weer oppakken en jullie vertellen waar we wareb gebleven.De colca canyon: onze eerste echt hike. Helaas had niemand ons daarvoor gewaarschuwd, wat resulteerde in 5uur dalen, 4 uur peruaans vlak (betekent stijgen, dalen, stijgen, dalen) waar we eindelijk aankwamen in de oase. Alsof we nog niet genoeg hadden gehad begon de volgende dag vroeg, 5uur, om vervolgens nog eens 3,5uur te klimmen. Allebei waren we ontzettend blij dat we boven waren!! Na alles calorieen er wee aan gegeten te hebben, gingen we condors spotten!

Op naar de incatrail in cusco! De Incatrail: 4dagen hiken op de oude incapaden, die sinds de 13e eeuw bestaan. Elke dag kampeerden we in een tentje midden in de jungle en werden we s morgens om 5uur gewekt voor een kopje thee. Ohja en niet te vergeten de 10kilo backpack: eigen slaapzak, slaapmatje, kleding, ehbokit en 2liter water. De eerste dag was nog peruaans vlak, maar de tweede dag hadden we een berg beklommen van 4200meter. Met adem tekort door de hoogte, bereikten we de top! Kkkkoouuddd, maar geweldig mooi! Nog 3,5 uur stijl naar beneden en onze voeten konden weer rusten tot de volgende dag. Dag 3: de langste dag, kimber was onderweg wel minstens 5 keer gevallen en het laatste uur kon je maar beter uit haar buurt blijven (quote: "ik ben er echt zoooo klaar mee! ") De laatste dag van onze incatrail kwamen we om 7uur bij de machu picchu aan. WAUW! GEWELDIG! Omdat we al 4 dagen niet haddn gedouched, zijn we niet heel lang gebleven om de rest de stank te besparen.

Vervolgens de trein terug naar cusco gepakt en de volgende dag de bus naar bolivia gepakt. Na 3uur bij de border hebben gewacht om peru uit te mogen, kregen we eindelijk ons felbegeerde stempel, waarnaar we weer bij de boliviaanse grens voor een uur mochten wachten. Yes, goedgekeurd voor bolivia! Op naar isla del sol, een eilandje in het titicaca meer. Een creatieve hike bedacht van het noorden naar het zuiden van het eiland, met een gezellig engels stel. Na een nacht op het eiland te hebben geslapen, op naar la paz: de hoofdstad van bolivia. Tja wat kunnen we over La Paz vertellen...het heeft vooral een goed nachtleven. Ook hebben we worstelende vrouwen gezien en de deathroad gemountainbiked. Gelukkig allebei overleefd!! De weg dankt zijn naam aan de vele vrachtwagens en autos die de afgrond hebben gezien. Onze volgende stop is rurrenbaque, waar we de amazone ingaan. Deze keer geen 22uur busrit maar 20 minuten in een vliegtuig!

Tot het volgende verhaaltje! Ciaaoo

• 26 November 2014 - 19:17

Maud :

Hee meiden!
    Wat een leuk verhaal! Heel veel plezier nog en geniet ervan!

• 26 November 2014 - 19:26

Bo:

Ha stoere meiden!
    Poeh wat een tocht.. ik zou na 1,1 km al gestopt zijn ;-)
    Maar wel een paar hele mooie ervaringen rijker.

Geniet van alle mooie uitzichten en belevenissen daar.

Tot het volgende verhaaltje!!
    XX

• 26 November 2014 - 20:19

Emma:

Super leuk verhaal meiden!! Nu wil ik het liefst zelf morgen nog vertrekken naar Peru haha:) Maar waarschijnlijk in juli dus!! Geniet van Bolivia! XXX

• 26 November 2014 - 21:36

Ed:

Mooi verhaal en mooie foto's meiden. En wij maar denken dat Bedaf al veel hoogteverschil heeft. En gaan deze 2 meiden ook met mij mountainbiken als ze terug zijn?
    Ook veel plezier in Bolivia, en kiek uut. Maar vooral Genieten.

Groetjes, Ed. xxx

• 26 November 2014 - 21:50

Rianne:

Mooi verhaal dames! ja bergjes lopen is niet altijd zo prettig, maar superstoer dat wel! En toch allebei gehaald. Ga nu de foto's bekijken, ben heel benieuwd! Wel blijven uitkijken en heel veel plezier in de jungle!!! xxxxx

• 26 November 2014 - 21:54

Corry Van L.:

Beste Kimber (en Anique), wat een avonturen. Heel stoer hoor. Poeh poeh.
    Leuk om zo mee te beleven. Blijf genieten hè. Groetjes uit Dinther, Corry ( Lima)

• 26 November 2014 - 21:59

Silvia:

kei stoer, kei mooi!!

• 26 November 2014 - 22:02

Rianne:

hoi Kimpie en Anique! Prachtige foto's en mooie pakjes met het mountainbiken! Wat een afdaling en steile weg! brrrrrrrr! mij niet gezien! veel plezier en kiekuut xxx

• 27 November 2014 - 12:57

Harriet:

Wat sportief allemaal zeg (ook al ben je d'r dan soms klaar mee en nog niet boven;) en jeeemigg, wat een prachtige landschappen en wat een dieeepe afgronden!! Blijf ze vooral bewandelen (en niet rollen!).
    En nu naar het Amazonegebied!! wow, kwou dak erbij was!!
    Veel plezier!!

• 27 November 2014 - 20:10

Tom Vd Velden:

Ola dames!
    Klinkt als n goeie tijd! Snel weer van t internet af, de omgeving er om heen is veel leuker! Haha. Vorig jaar begon ik ook eens in de 4 dagen met een verhaal, maar na 2 weken toch maar besloten de internet cafés niet te veel op te zoeken, anders heb je thuis niks meer te vertellen!;-)

• 30 November 2014 - 20:20

Caroline:

Ja meiden dat was effe afzien geblazen Wat een tocht zeg. Maar zeer zeker de moeite waard. Ongelooflijk wat een uitzicht en afgronden. Ongelooflijk. Maar we geloven in jullie. niets staat jullie in de weg There is no mountain to high. En nu op naar de jungle.. Ben nu al benieuwd naar de verhalen en foto's En pas op voor de wilde dieren..

• 30 November 2014 - 22:57

Helma Derks:

Mooie ervaringen, Kimber! Prachtige plaatjes! Enjoy.....xx

• 23 December 2014 - 19:39

Oma Betsie En Opa Jos:

Lieve Aniekske,

Wij willen jullie het allerbeste toewensen voor een gelukkig Kerstfeest en Nieuwjaar. Hoe is het daar in den vreemde? Hebben jullie nog geen heimwee? Wij hebben een mooie surprise gehad en Tweede Kerstdag gaan we de Kangaroeloop doen. Ik doe zelf ook mee (ome Peter). Ook groetjes aan Kimber

Buena permanancia y tambien queridos saludos por parte de tu sobrino Stran que esta presente tambien aqui

Hasta la proxima vez!

Oma en Opa en Stan en Petert