Anique in Paniek - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anique en Kimber - WaarBenJij.nu Anique in Paniek - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anique en Kimber - WaarBenJij.nu

Anique in Paniek

Door: Anique en Kimber

Blijf op de hoogte en volg Anique en Kimber

06 Maart 2015 | Chili, Santiago de Chile

Oke, waar moeten we beginnen? We hebben zoveel meegemaakt!
Gehiked in Torres del Paine, super mooi en extreme weersomstandigheden. Regen, sneeuw, zon, hagel, we hebben het allemaal meegemaakt. De laatste dag zorgde winstoten van 80km per uur ervoor dat onze tent kapot waaide. We hadden de perfecte plek uitgekozen, voor het kantineraam gingen wij onze tent opzetten. Een leuke attractie voor al onze mede kampeerders. Onze tent ging dus kapot, maar dat vonden we stiekem helemaal niet erg. Een heerlijk warm bed en een hete douche is geweldig na een paar dagen kamperen in de kou:)

Heel veel rode wijn gedronken in Mendoza, wijnregio van Argentina. Heerlijk! Op de fiets langs alle boerderijen gefietst om wijn te proeven. Slingerend naar huis:)

Valparaiso, deze stad heeft ons hart gestolen. Wat een bijzondere, kunstzinnige, kleurrijke, prachtige stad. Met allemaal kleine trappetjes, straatjes, graffiti, kunstwerken en aardige Chilenen en gelukkig net ontsnapt aan de gevreesde Bedbugs.

En nu komt het spannendse nieuws, we hebben een vulkaanuitbarsting meegemaakt! We verbleven in Pucon, een dorpje op 25 km afstand van de vulkaan. Dat is echt super dichtbij.
We lagen heerlijk te slapen toen rond 3 uur in de nacht het luchtalarm afging. Anique gekalmeerd nadat Anique eerst uit bed viel en daarna als kip zonder kop helemaal in paniek rondrende. Tranquilo Anique, Chillllll. We moesten snel een tas inpakken met wat eten, water en kostbare spullen (Paspoort, geld, camera) en toen evacueren! Op naar het meer. Na een aantal uur gekeken te hebben hoe de lava uit de vulkaan stroomde was het gevaar geweken. We mochten weer terug naar het hostel om heerlijk verder te slapen. De volgende dag zijn we uit voorzorg uit Pucon geevacueerd. Met iedereen van het hostel (zo ongeveer 70 mensen) gekampeerd in de tuin van de eigenaar (die ook Nederlands bleek te zijn) van het hostel. Kampvuurtje, matras op de grond, een paar wijntjes, warme dekens en een muziekje. Nu maar wachten tot de vulkaan uitbarst. Helaas was het vals alarm, geen uitbarsting meer die avond. Al met al een gezellige nacht en een groot avontuur rijker! Dat kan ook van de Bucketlist afgestreept worden:)

Nu zijn we in Santiago en na het weekend vertrekken we al naar Nieuw Zeeland! We zijn al over de helf van onze trip, het gaat nu ineens zoooooo snel. In Nieuw Zeeland hebben we een camper gehuurd waar we gezellig mee door het land gaan crossen. Over een tijdje horen jullie ook daar weer de verhalen over, tot dan! Ciao!

• 06 Maart 2015 - 21:46

Silvia:

super! hahaha...zag t idd op internet maar dacht dat julloe daar niet waren...dat zijn de mooie dingen! De rest natuurlijk ook! n goede reis en stop niet met genieten!

• 06 Maart 2015 - 22:23

Winni:

Hey kimber en anique, wat een spanning en ervaring met deze krachten van de natuur. Gelukkig goed afgelopen en klaar voor een nieuw land. Ben haast jaloers nieuw zeeland here they come. Heeeeeeel veeeeeel plezier. Dank je wel voor hetmooie verslag. De eerdjes

• 07 Maart 2015 - 10:10

Rianne:

Hee Kimpie en Anique,

Mooie foto's zeg! Ben wel jaloers dat jullie Valparoiso gezien hebben. Ook wat voor mij, lijkt me!
    En gelukkig allemaal goed afgelopen met de vulkaanuitbarsting! Dat maakt je waarschijnlijk maar een keer in je leven mee. Fijn dat jullie bij de Nederlandse eigenaar konden slapen in zijn tuin. Indrukwekkend zeg die beelden, maar lekker wegwezen bij gevaar! En nu verder op reis, weg uit Zuid-Amerika. Ook weer jammer lijkt me. Ben benieuwd wat Nieuw Zeeland brengt. Moet heel mooi zijn, hoor ik overal.
    Goeie reis en veel plezier! Blieven uutkieken! xxxxx

• 07 Maart 2015 - 12:22

Ine :

Wat een super spannend verhaal en wat een warm avontuur!! Leuk om te lezen ! EN voor jullie mieters om mee te maken . Die vrolijkheid komt hier ook mooi aanwaaien! Heerlijk. Heel veel plezier aan de andere kant van de wereld met weer mooie avonduren en avonturen , goeie reis en we reizen natuurlijk weer een beetje mee!!!!

• 07 Maart 2015 - 21:12

Padre Peter:

Hoi meiden,

Kon dit ook maar in Nederland zijn al die kleurijke uitbildingen op muren en straten, dat fleurt de gehele omgeving op. Maar dat mag hier niet in Nederland met al die betutteling, saai, saai!!!! Je zou er te vrolijk van worden.
    Na 5 maanden Zuid-Amerika, op naar 't nieuwe avontuur leuk en uitdagend.

Groetjes van de Grinsventjes

• 07 Maart 2015 - 22:56

Yvonne :

Supermooie, speciale avonturen die jullie beleven daar...wauw.
    Leuk voor ons om te lezen ook. Zijn nu officieel jaloers,
    omdat jullie NZ in het vooruitzicht hebben!!!
    T'is ook zo mooi en geweldig daar, have a good and safe trip,
    Enjoyyyyy
    Groetjes Fam. van Sleeuwen

• 08 Maart 2015 - 00:14

David Van Der Lubben :

echt super leuk om te lezen wat jullie mee maken!
    top, meiden! Gaat jullie goed

• 08 Maart 2015 - 11:55

Caroline:

Ja, Anique ik zou ook uit bed vallen denk ik als t midden in de nacht zo heftig te keer gaat. Wel HEEEEL bijzonder om t van zo dichtbij mee temaken. Moet wel een beetje aan Nicaraqua denken toen we ook op een vuklaan stonden die niet actie meer was. Jullie kunnen met genoeg avondturen Zuid-Amerika achter je laten. Op naar het volgende Her they Comes New Sealand. Veel Camper plezier meiden. En een prettige vlucht volgde week. Toi Toi. Het thuis front.

• 09 Maart 2015 - 16:48

Helma Derks:

Wauw, wat een belevenissen! Super om jullie ervaringen te lezen!
    Heel veel genieten in NZ, lijkt me ook erg bijzonder.
    Met Martien gaat het weer prima. Maar daar denk je voorlopig maar niet aan, aan werken, ha-ha!
    Eerst je droom leven! Werken kan altijd nog, of niet dan?
    Ik wens jullie heel veel moois toe de komende maanden!

Groetjes van je collega van SWZ, Helma

• 09 Maart 2015 - 18:58

An Raaijmakers:

Hallo Kimber,

we hebben jullie geweldige avontuur gelezen, je bent weer een ervaring rijker .Hier gaat alles z'n gangetje, de paarden maken het goed en wij ook ! Als ik meer tijd heb ga ik er eens goed voor zitten om alles nog eens te lezen. Heel veel groetjes en tos schrijfs , HOU DOE van opa en oma